* Ακολουθεί φανταστική /+ αδημοσίευτη/
συνέντευξη *
Ο χάρτης του ταξιδιού σας γύρω από τον πλανήτη, όπως περιγράφεται στο μυθιστόρημα
«Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες», σας εμφανίζει να κερδίζετε μια μέρα.
Θα σας το εξηγήσω αμέσως: η γη έχει 360 μοίρες. Αφού ταξίδευα προς τα ανατολικά, για κάθε μοίρα που διένυα κέρδιζα 4 λεπτά. Έτσι κέρδισα συνολικά 24 ώρες.
Και χωρίς να χρειαστεί να πετάξετε.
Ακριβώς. Στα 1873, δεν είχε ανακαλυφθεί ακόμη αυτός ο συναρπαστικός τρόπος να ταξιδεύει κανείς. Δεν ήταν παρά 30 χρόνια μετά, το 1903, που πέταξαν για πρώτη φορά οι αδελφοί Ράιτ με εκείνο το αξιοθρήνητο αεροπλάνο τους, που πέταξε για
Φθονείτε την επιτυχία τους;
Ποια επιτυχία; Τα
Μήπως επειδή θέλατε να κατασκευάσετε ο ίδιος μια πτητική μηχανή;
Κοιτάξτε, ως εφευρέτης ης Βασιλικής Ακαδημίας Επιστημών, ήμουν γνωστός ως πείσμων και ενθουσιώδης χαρακτήρας…
Και εκκεντρικός.
Υπερβάλλετε. Όσο εκκεντρικός μπορεί να είναι ένας κάτοικος του Σάβιλ Ρόου, που απολαμβάνει τα γεύματά του στη λέσχη γουίστ του Παλ Μαλ. Είμαι απλώς όσο σνομπ οφείλει να είναι ένας Άγγλος ευυπόληπτος τζέντλεμαν, που αποτολμά το ακατόρθωτο.
Ηθελημένα αποσιωπάτε ότι την ίδια χρονιά που εσείς κάνατε το γύρο του κόσμου, οι αδελφοί Μονγολφιέρι είχαν πετάξει πρώτοι με αερόστατο.
Εξ όσων γνωρίζετε ήταν οι αδελφοί Mογκολφιέρι, που στο γύρο του κόσμου, με μετέφεραν στη Bομβάη, δύο μέρες νωρίτερα από τον προκαθορισμένο χρόνο, με το καπνοκινούμενο μπαλόνι τους. Το θεωρείτε τόσο σημαντικό; Mπροστά σε αυτό, το συνολικό μου ταξίδι μου είναι ένας άθλος.
Δεν έχετε κι άδικο. Στην εποχή σας αεροπλάνα και ταχύπλοα υπερωκεάνια δεν υπήρχαν κι όσο για τα τρένα ήταν ατμοκίνητα και αρκετά σπάνια.
Κι όμως, χρησιμοποίησα και τρένο και πυρόσκαφο (σ.σ. εννοεί το ατμόπλοιο) και λέμβο και έλκηθρο και τον ελέφαντα Kιουνίς. Σας πληροφορώ ότι ο ελέφας είχε την πιο προβλέψιμη οδηγική συμπεριφορά.
Και καταφέρατε να φτάσετε ακριβώς στην ώρα σας με ακρίβεια δευτερολέπτου.
Μα, δε νομίζω να περίμενε κανείς κάτι λιγότερο από έναν Άγγλο υπήκοο. Στο Ηνωμένο Βασίλειο φέρνουμε τα πάντα εις πέρας σε προκαθορισμένο χρόνο. Ακόμη κι αν πρόκειται για το γύρο του κόσμου.
Αντιπροσώπευε πολλά χρήματα το ποσό του στοιχήματός σας, πριν από 136 χρόνια;
20.000 χρυσές λίρες Αγγλίας. Όλη μου την διόλου ευκαταφρόνητη περιουσία. Άλλος ένας λόγος που δεν θα μου επέτρεπα ποτέ να χάσω το στοίχημα.
Αν πάντως αποπειρούσασταν σήμερα ένα αντίστοιχο εγχείρημα, θα πληρώνατε, δεν θα σας πλήρωναν.
Ούτε αν αναζητούσα κάποιου είδους χορηγό;
Υπάρχουν εταιρείες που προσφέρουν αεροπορικό εισιτήριο για το γύρο του κόσμου αρκετά φτηνά, με 3.000 € περίπου. Εσύ απλά ορίζεις πόσες στάσεις θα κάνεις και μόνη προϋπόθεση είναι ότι δεν μπορείς να ταξιδέψεις αντίθετα με τη φορά που ξεκίνησες.
Λογικό. Αλλά το ‘χω κάνει ήδη.
Θα το επαναλαμβάνατε σήμερα;
Ναι, αλλά από το διάστημα.
Σε 80 μέρες πάλι;
Όχι. Σε 80 λεπτά! Έχω πληροφορηθεί για την περίφημη Γαλαξιακή Σουίτα, ένα άκρως απόρρητο μυστικό. Πρόκειται για το πρώτο διαστημικό ξενοδοχείο που βρίσκεται ακόμη υπό κατασκευή και αναμένεται να εγκαινιαστεί το 2012, προσφέροντας τη δυνατότητα να ταξιδεύσεις με αυτό σε όλο τον κόσμο, μέσα σε 80 λεπτά. Οι πληροφορίες μου αναφέρουν ότι η διαμονή σε αυτό θα είναι το πιο ακριβό ταξίδι στο γαλαξία, υπολογίστε περί τα $ 4 εκατ. ευρώ για μια περίοδο τριών ημερών, κατά τη διάρκεια των οποίων ο επισκέπτης θα βλέπει τον ήλιο να ανατολιοδύει 15 φορές την ημέρα. Βαρετό, δεν βρίσκετε;
Ωστόσο θα το αποπειραθείτε;
Εννοείται πως ναι. Εσείς, όχι;
Εγώ, για την ώρα οργανώνω ακόμη τον επίγειο μου γύρο του κόσμου.
Χρεία βοηθείας;
Κοιτάξτε. Σκοπεύω να πάω με αυτοκίνητο ως την Μόσχα. Θα περάσω τα Ουράλια με μοτοσικλέτα και θα φτάσω στο Αικατερίνμπουργκ. Από εκεί θα πάρω τον Υπερσιβηρικό για το Βλαδιβοστόκ και θα συνεχίσω με πλοίο μέχρι το Λος Άντζελες. Μετά τρένο για Νέα Υόρκη, απ’ όπου θα επιστρέψω με πλοίο στη Βαρκελώνη. Στο τέλος, θα αγοράσω ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα γυρίσω Αθήνα. Θα έφτανα σε 80 μέρες; Τι λέτε;
Μα φυσικά! Αν καταφέρετε να βγείτε ζωντανός οδικώς από την Ελλάδα όλα τα άλλα είναι παιχνιδάκι.
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Η συνέντευξη γράφτηκε για το περιοδικό Homme, αλλά λόγω ανακατατάξεων στην ύλη δεν δημοσιεύθηκε.
No comments:
Post a Comment